APA KATA HATI ??


assalamualaikum ,..lepas dua tiga ceta pengajaran yang aku penuhkan di blog aku ni .kali nie lain plak hidangannya..kita kena buat satu perubahan agar satu benda yang kita suka tu tak boring..ok wht i'm gonna share is a bit about my heart ,aku pun manusia n aku pun ada hati yang sama mcam manusia len so aku jga rasa mcm mna org len rsa..cma mgkn cara kita berbeza .

apa yang aku nak ceta kan disini adalah kesengsaraan yang xspttnya aku hadapi..i;m not insan kamil!!i'm also like u..dulu stu ketika dulu masa aku bodoh hati lu aku teringin nak rasa perasaan cinta yang mana remaja lain sdg alami ,tapi nsb aku tak sama mcm org len..depa b'tuah aku dak..ak hanya mmpu memendamkan perasaan aku sorng2 ja la..ala cinta bertepuk sebelah tangn la kiranya.disamping tu aku ada jgk berusaha u' mendekati dia dgn cra bodoh ..ish aku tak tau la actually benda ni aku mls nk ungkit dah..just 4 introduction so i take it a bit .aku rasa inilah ujian yang allah beri pada aku yang aku rasa sangat besar kerana aku belum lgi bleh menghapuskannya..UJIAN HATI .sekarng ak tertanya actually dia tu sapa sebenarnya..he's not my husband ,not my friend either ,n not my sibling or whtever kind of any relation..nothing!!so why i cnt??aku sngt sedih..aku nk cinta allah..aku taknak cinta dia tapi kenapa aku msih mengenangkan dia ?am i still loving him??the answer is it can be yes n it can be NO !!why yes ?it becauses i couldnt forget him untill now..mybe aku punya iman msih lemah kan .aku selalu cri jalan agar aku tak lost contact ngan dia..dia tak tahu ,kat mana dia dok kat mna dia p kat mna dia nk tuju ..i'm always make sure i'll know it from any imformer that i can hear something about him.satu lagi aku kalau bleh nak dia bahagia dan gembira selalu ..kegembiraan daripada dia dah cukup u' buat aku ceria sedikit..aku tak kisah siapa bakal isteri dia nanti tpi a litle la actually aku sangat jealous bila aku dpt thu tak kira la dri sumber mna pun yang dia msg ke call ke atau contact any girl .chewah jiwang la pulak!!n aku simpulkan as mybe i'm still loving him..

n why i said no ??sbb aku rasa ak dah tak larat ..letih ,n aku pikir yang perasaan ini takkan bawa aku kemana pun !!aku lebih nak cinta hakiki cinta yang pasti aku dapat dan miliki . seandainya allah takdirkan dia untuk aku alhamdulillah dia adlah cinta hakiki aku selepas allah dan rasul n selepas mak n ayah aku .kalau dia bukan ditakdirkan untuk aku ,nyata sekali aku telah mensiakan masa aku memikirkan dia dan telah menambah dosa-dosa yang sedia ada .aku lebih suka kalau hati aku ni hanya dipenuhi dgn cinta allah sekarang..sekarang not a suitable time to think about love .aku yakin dan aku pasti cinta duniawi itu sangat bahaya..ia hanya akan buat kita jauh dri allah sbb kita lalai selalu memikirkan hal itu dan ini .thats why aku mengatakan yang aku sangat sengsara..hati aku sangt pedih ,bukan sbb cinta tak dibalas tpi sbb blum lagi dikurniakan cinta allah ,hati aku aku belum stenang hati para mujahidah islam..sometime aku rasa aku tak layak untuk menggelar diri sebagai ansarullah .aku malu dengn allah ..malu yang teramat amat malu .

secebis doa dan rintihan dari hati yang sangt malang..

"ya allah ,seandainya ini adalah ujian yang kau titipkan untuk aku ,aku mohon agar dikurniakan kesabaran yang cekal dan keimanan yang tebal untuk menghadapinya..janganlah kau rosakkan iman aku kerana masalah hati ini .ya allah seandainya dia dihadirkan untuk aku ,aku mohon kau berikan kesabaran pada hati ini u' menunggu hari kami disatukan dgn redhaMU .dan kau dekatkanlah hati kami kepadaMU ..kau sandarkan cinta kami padaMU .dan jgnlah kau bebankan aku dgn perasaan ini..jagnlah kau buatkan aku jauh driMU dgn perasaan ini .ya allah yang memiliki sifat pengasih dan penyayang ,aku merayu padamu seandainya dia bukanlah untuk aku ,aku mohon ya allah agar kau bantulah untuk aku hapuskan perasaan ini jauh2..bantulah aku untuk menghadapinya dgn ketebalan imanku .solatku ,amal ibadahku hidup dan matiku hanya untukMU ya allah "

Comments

Popular posts from this blog

sebuah TEGURAN dari DIA

HAYYA TA3LUM ALLUGHATUL ARABIAH..

THE LEGEND OF HARTA QARUN