NIKMAT ALLAH

assalamualaikumwarahmatullah..

sudah lama rasanya aku tak update aku punya blog ,yela skng tak mcam dlu lg ,dlu masa aku rajin update time aku holiday...skng ni ,aku harus meneruskan perjuangn aku sbgai seorang pelajar ,agk sibuk...by the way nothing important yang aku nak coret disini..well just sja2 smentara tgu smua fail yang ak attachkan u' send ke kawan selesai ..lama sgt mybe internet ni kot yang problem ...

sembang2 jgk ,tapi isi mesti ad gk..

disini aku nk luahkan aku punya perasaan yang sukar u' semua orang merasainya...
firstly...sem ni aku rasa lebih gembira dari sem yang lepas2...even kdg2 stressnya byk tpi pda hakikatnya itulah yang akn membawa satu kenangan yang indah..ap yang gembiranya?ap yang yang stressnya n apa yang indahnya?
ok lets kita go one by one..aku gembira dalam stress ,tpi indah itu ada dalam stress tu..gembiranya sbb ...alhamdulillah sem ni ak cuba untuk korbankan masa aku u' berbakti di jalan allah .jalan ni sgt indah pda hakikatnya..dalam melatih diri yang dhaif ini u' menjadi seorang daie memang memerlukan iman yang tebal dan kesabaran yang tinggi .sejujurnya iman aku masih belum lg tebal dan kesabaran aku belum lg capai tahap tertinggi..tpi alhamdulillah setakat ini aku telah cuba paksa diri ini u' melawan nafsu u' sentiasa ingin mersa lapang.even jalan ni penuh liku dan sagt memerlukan pengorbanan yang tinggi ,hinggakan kekadang aku mersa letih ,lelah ,dan rasa ingin berhenti dari digelar seorang daie..tp lastnya dgn izin allah aku berfikir ,merenung jauh akhirnya mersakan ini adalah jalan yang allah sediakan u' aku u' berbakti pada agamanya ,aku tak boleh berhenti tanpa membawa sebarang hasil dari setiap masa yang telah aku curahkan u' jlan ini ...aku tak mampu u' berhenti di tengah jalan dan kembali di jalan yang mana telah membawa ak hanyut dgn fitnah dunia yg mna dunia yang tidak ada kepastian dn jaminan.aku merasakan jalan yang aku tempuh sekarang ini dihiasi dgn stu perkara yang membuatkan ia terlalu indah iaitu ukhwah yang telah terbina antara akhawat ansarullah.setiap detik kebersamman kami ia terlalu berharga dan terlalu cantik . itulah yang dimaksudkan dimana aku gembira dgn jalan yang aku pilih ,stress dgn latihan yang harus aku lalui u' membina jiwa seorang daie..indah dgn ukhwah yang terbina yg sama2 ingin menjadi mujahidatullah...setiap semangt yang lahir dalam diri diorang adalah inspirasi u'aku tetap tsabat di jalan ini...insyaallah.ana nasratullah...

secondly ...aku nk sgt bagitahu bahawa aku sgt rasa bersyukur gn nikmat yang telah allah berikan padaku selama ni ,iatu nikmat ilmu dimana dia telah tunjukkan aku stu jalan yang telah byak menambahkan ilm pengetahuan aku ,dimana dia telah jadikan aku pelajar uia ,kemudian dia telah kenalkan aku dgn jalan tarbiah dan dakwah .kemudian nikmat kedua adalah nikmat kawan ...aku tak pernah mempunyai kawan sepertimana yang miliki sekarang..dulu aku punyai kawan tapi tak seindah yang miliki sekarang..

Comments

Popular posts from this blog

sebuah TEGURAN dari DIA

HAYYA TA3LUM ALLUGHATUL ARABIAH..

THE LEGEND OF HARTA QARUN